Trebuie să ne rugăm pentru o trezire ???

978 1
azusastreet-280x198
Clădirea din Azusa Street – Los Angeles, unde a început trezirea penticostală

Alvin Reid – Desiring God

Când credeţi că s-au făcut următoarele afirmaţii?

–        Pastorii de astăzi pare că sunt mai preocupaţi de puterea politică în societate decât de fervoarea spirituală din biserică, în timp ce cultura pop contribuie la decadenţa morală între tineri.

–        Chiar dacă sunt marcate de o crescătoare diversitate etnică şi diverse credinţe religioase, grupurile religioase stabilite în ţară – în particular protestante – demonstrează o spiritualitate sterilă. Un pastor se plângea de obsesia pentru jocuri şi proasta educaţie, în timp ce bisericile sunt slujite după gusturile proprii.

–        Campusurile universitare sunt pline de studenţi urmărind ultimele filosofii, în special cele anti-biblice. Cu cât mai educată este persoana pe care o întâlneşti, cu atât mai mică este probabilitatea să descoperi un creştin. Şi aceasta, în timp ce bisericile sunt pline de persoane care ascultă predicile pastorilor care se contrazic prin forma în care ei trăiesc.

Probabil că gândiţi că aceste fraze le-am preluat de la vreun blogger creştin îngrijorat, care comentează timpurile noastre. Dar primul provine din Marea Britanie de dinainte de a începe predicarea lui John Wesley, George Whitefield şi a altora pe care Dumnezeu i-a folosit pentru a începe o mare trezire acolo. A doua provine din coloniile americane de dinainte de Marea Trezire. Ultima este din jurul anului 1800, din campusurile universitare din recent înfiinţatul stat american, influenţate de Voltaire, Rousseau şi alţii în zorii celei de a Doua Mari Treziri din SUA.

Generaţia noastră nu este prima care recunoaşte decadenţa spirituală dintre noi, sau care vede necesitatea ca Dumnezeu să-şi trezească Biserica şi să atingă ţara noastră. Încă de la sfinţii din Vechiul Testament şi până la liderii din timpurile noastre, rugăciunea pentru trezire a marcat înţelegerea că Duhul depăşeşte capacitatea şi inteligenţa noastră. Puteţi fii siguri că atunci când trezirea va veni, ea nu va atinge doar o anumită confesiune. Trezirea este lucrarea lui Dumnezeu şi nu o tradiţie a omului. „Am putea să o definim ca pe o perioadă de binecuvântare neobişnuită şi o activitate în viaţa Bisericii creştine”. Martin Loyd Jones a remarcat: „Trezire înseamnă a te trezi din somn, aţi stimula viaţa, aducând-o din nou la linia de plutire”.

Cinci motive pentru a ne ruga pentru trezire

Aşa că trebuie să ne rugăm pentru o trezire? Vreau să vă ofer aici cinci motive pentru a reflexiona asupra acestei teme:

1. Dacă alegem să ne rugăm pentru o trezire în loc de a asculta de Dumnezeu, atunci nu trebuie să ne rugăm pentru trezire, trebuie să facem o rugăciune pentru iertare. Rugăciunea pentru trezire nu înseamnă o vindecare pe bandă. Dacă nu suntem pasionaţi de a împărtăşi Evanghelia, în onoarea Cuvântului şi pentru a-i da glorie lui Dumnezeu, rugăciunile noastre pentru trezire nu au nici un sens. Amintiţi-vă de cuvintele lui Tozer: „V-aţi dat seama de cât de mult v-aţi rugat pentru trezire în ultimul timp şi cât de puţine treziri s-au produs? Cred că problema este că am încercat să substituim rugăciunea la ascultare şi pur şi simplu, nu funcţionează”.

2. Dacă vedem renaşterea ca şi pe o ştampilă a aprobării lui Dumnezeu în status quo-ul nostru creştin, s-ar putea să nu ne dorim răspunsul pe care Dumnezeu îl dă. Trezirile trecute au adus schimbări fundamentale în muzică şi în metode, de exemplu. Atât John Wesley cât şi Whitefield au întâmpinat multe dificultăţi cu ideea de a predica în aer liber. Erau oameni obişnuiţi la Oxford, înainte de toate. Dar folosirea de aşa metode „profane” i-au ajutat să impulsioneze o mare trezire. În trezirile trecute atât proclamarea Evanghelie cât şi slujirea socială au mers împreună, în timp ce azi sunt considerate rivale de cei mai mulţi. Trezirea desparte preferințele noastre de adevărul neschimbat.

3. Trebuie să ne rugăm pentru trezire, începând cu propriile noastre inimi. Ştiu că experimentez o atingere proaspătă din partea lui Dumnezeu atunci când mă opresc să judec păcatele tuturor celorlalţi şi încep cu ale mele proprii. Mulţi dintre noi se pricep mai bine să-şi exprime părerile în mediile sociale, în loc să se concentreze în ceea ce Duhul Sfânt vrea să ne spună nouă.

4. Trebuie să ne rugăm pentru trezire pentru că așa ne învață Biblia. În Psalmul 85:6 și în Habacuc 3:2, printre altele, ni se oferă exemple de rugăciune pentru trezire. Nu ne vei înviora iarăşi, pentru ca să se bucure poporul Tău în Tine? (Psalmi 85:6). Când am auzit, Doamne, ce ai vestit, m-am îngrozit. Însufleţeşte-Ţi lucrarea în cursul anilor, Doamne! Fă-Te cunoscut în trecerea anilor! Dar, în mânia Ta, adu-Ţi aminte de îndurările Tale! (Habacuc 3:2)

5. Ne rugăm pentru trezire datorită exemplelor din istoria noastră. Aici avem doar câteva citate ale câtorva oameni deosebiţi:

„Este voia lui Dumnezeu prin minunatul Lui har, ca rugăciunile sfinților Lui să fie unele din principalele metode pentru a duce pân la capăt planurile împărăției lui Hristos în lume. Atunci când Dumnezeu are ceva minunat de împlinit în Biserica Lui, este voia Lui ca aceasta să fie precedată de rugăciunile oamenilor; …și ni s-a arătat că, atunci când Dumnezeu este gata să facă lucruri mari în Biserică, va începe prin a turna într-un mod remarcabil Duhul harului și rugăciunea”. (Jonathan Edwards, Some Thoughts on Revival).

„Când ai auzit ultima dată pe cineva rugându-se pentru trezire, rugându-se ca Dumnezeu să deschidă ușile cerului și să reverse din Duhul Său Sfânt? Când te-ai rugat tu ultima dată pentru asta? Cred foarte serios că neglijăm acest lucru aproape în întregime. Suntem vinovați de-a uita autoritatea Duhului Sfânt. … Atunci când Dumnezeu trimite trezire poate să facă mai mult într-o singură zi decât în 50 de ani în biserica noastră. Aceasta este sentința istoriei care reiese în mod clar din lunga istorie a Bisericii”. (Martin Lloyd-Jones)

„Continui să mă rog și să visez despre trezirea sfințeniei în zilele de astăzi care să miște înainte misiunea și să creeze o comunitate autentică în care fiecare persoană poate să fie eliberată prin puterea Duhului pentru a împlini intențiile lui Dumnezeu pentru omenire la creațiune”. (John Wesley)

G. Campbell Morgan a observat cum un corăbier nu avea niciun impact cu vântul. Dar un bun corăbier cunoaște vântul, și știe cum să aranjeze velierele atunci când vântul suflă. Haideți să învățăm istoria trezirii și să ne unim în ceea ce Edwards a numit „o încercare umilă de-a încuraja înțelegerea explicită și uniunea vizibilă a oamenilor lui Dumnezeu, în rugăciune extraordinară” ca să știm când Duhul acționează din nou. Atunci putem să ne aranjăm velierele cum trebuie.

Comentarii

In this article

Lasă un răspuns

1 comment

  1. stefanmatasaru Răspunde

    Pentru-ca sa ne dea o trezire, Dumnezeu are nevoie de vase curate !
    (vezi “Holiness21” stefanmatasaru.blog.com / “Ce fel de vas esti tu ? ” GBY