Se strânge cercul în jurul adevăraţilor creştini. Suntem pregătiţi? (3)

1125 3

UCM libertad religiosa

Este libertatea religioasă în pericol în democraţiile occidentale? Este întrebarea unui sondaj de opinie on-line, promovat de portalul creştin Protestante Digital, în plină polemică a cazului Houston din ultimele săptămâni. Rezultatul este uimitor: 91,07 % au răspuns că DA, în timp ce doar 8,93 % au răspuns NU. Probabil că atunci când punem problema libertăţii religioase, ne gândim imediat la situaţia tragică în care se găsesc creştinii în Irak şi Siria şi în general din toate ţările musulmane, din Coreea de Nord, China, etc. Da, într-adevăr pentru ei este o adevărată problemă, iar noi ceilalţi trebuie să dovedim consecvenţă în rugăciune şi implicare la toate nivelele (politic, social, mediatic), pentru a contracara aceste flagrante nedreptăţi la care sunt supuşi fraţii noştri.

Dar în democraţiile occidentale? Aparent, aici creştinii se bucură de libertate, dar dacă privim lucrurile mai îndeaproape, realitatea este alta. Avansul secularismului în ultimele decade este simţitor, numărul persoanelor care se declară fără religie din Europa de Vest şi America de Nord atingând proporţii de nebănuit. Pe de altă parte, se constată o deschidere tot mai accentuată a creştinilor spre religiile mistice orientale, iar multe biserici protestante, pentru a nu-şi pierde relevanţa, au abandonat liniile doctrinar-morale ale Scripturii, plecându-se sub jugul noilor forme de viaţă umanist-seculare. Lobyul gay împreună cu lobyul pro-avort, este tot mai puternic şi influenţa acestora este tot mai evidentă.

„În Occident, libertatea religioasă se confruntă cu un număr crescător de ameninţări din partea unor judecători, politicieni şi colective întregi ale populaţiei, care caută să frâneze exprimarea religioasă şi să-i arunce pe promotorii acestor idei la periferia vieţii publice”, scrie Timothy Shah, în cartea „Libertad religiosa: Una urgencia global” (Libertatea religioasă: O urgenţă globală). „Suntem siguri că, în comparaţie cu China sau Iran, libertatea religioasă în ţări precum Statele Unite, Canada, Spania, Marea Britanie, Franţa sau Germania, este sigură şi garantată? Suntem siguri că aceste societăţi libere sunt imune la ameninţări serioase asupra libertăţii religioase? Să mai gândim o dată”, spune Timothy Shah şi apoi dă câteva exemple de clară încălcare a acestor libertăţi în mai multe locuri din lume.

Cazul Houston, care prin decizia primăriţei de a retrage citaţiile îndreptate acelor pastori, se pare că s-a închis, dar semnalul de alarmă a fost tras, gheaţa a fost spartă. „Poate că vom câștiga această rundă, dar e clar că avem o problemă, și nu numai în Houston”, a scris autorul creştin Eric Metaxas, aşa cum vă informam în postarea precedentă pe această temă.

În acest articol vreau să vă prezint alte câteva cazuri ale unor creştini care s-au văzut târâţi în procese judecătoreşti, datorită credinţei lor în Dumnezeu şi a loialităţii faţă de Scriptură. De asemenea vom vedea şi modul în care sunt calificaţi adevăraţii creştini de unele persoane sau grupuri influente din SUA şi Canada, cu menţiunea că în articolul următor (al patrulea) pe această temă, vom aborda câteva aspecte asemănătoare din Europa. Probabil că va trebui să scriu un alt articol separat, în care să definesc termenul „creştin adevărat”, ca reacţie la un comentariu pe care cineva la făcut pe facebook, la articolele precedente.

Calvarul familiei Aaron şi Melissa Klein, proprietarii unui laborator cofetărie – Sweet Cakes By Melissa, a început în luna februarie 2013, când aceştia au fost solicitaţi de o pereche de lesbiene, Rachel Cryer şi Laurel Bowman, să le facă un tort special pentru nunta lor. Datorită credinţelor lor religioase, care definesc căsătoria ca uniunea dintre un bărbat şi o femeie, aceştia au refuzat politicos cererea cuplului homosexual.

De-a lungul anului 2013, familia a fost obiectul unui intens scandal mediatic şi ţinta unor atacuri şi hărţuieli continue. Apeluri telefonice cu mesaje înjurioase, e-mailuri cu acelaşi conţinut, iar comenzile de produse de cofetărie s-au micşorat simţitor. Astfel în Septembrie 2013, pentru a curma scandalul şi temându-se de propria lor securitate, aceştia s-au văzut nevoiţi să-şi închidă magazinul, preluând comenzi doar acasă. The Daily Signal)

În Ianuarie 2014, soţii Klein au fost acuzaţi de violarea Legii Egalităţii din 2007, o lege care protejează drepturile comunităţii LGBT şi acuma se confruntă cu o amendă de 150 000 de dolari care „ar fi suficientă pentru a duce familia noastră la faliment”, a declarat Aaron, tată a cinci copii. De moment ei sunt în aşteptarea rezolvării recursului la sentinţa pronunţată în contra lor.

Un alt caz asemănător este cel al familiei Huguenin Elane şi John, fotografi în oraşul Albuquerque – New Mexico, care au refuzat cererea unui cuplu gay de a le efectua fotografii la nunta acestora. Refuzul se baza pe profundele credinţe religioase ale familiei, care interpretau oferirea acestui serviciu cu o participare pasivă, la o activitate contrară conştiinţei lor. Nu sunt singurii fotografi în oraşul respectiv şi conform părerii lui Elane, erau dispuşi să le ofere acest serviciu altor studiouri din zonă, dar cuplul respectiv au depus o plângere la Comisia Drepturilor Omului din New Mexico, pentru discriminare pe motive de orientare sexuală. În 2008, comisia respectivă  i-a găsit pe soţii Huguenin vinovaţi de discriminare sexuală şi a ordonat plata unei amenzi de 6 637 dolari, constând în onorarii ale avocaţilor. Spre sfârşitul lui 2013, Curtea Supremă din New Mexico a confirmat sentinţa Comisiei Drepturilor Omului, iar familia s-a văzut nevoită să apeleze la Curtea Supremă a Statelor Unite ca să le revizuiască cazul.

Jack Phillips este proprietarul unui laborator cofetărie în Colorado. La fel ca şi familia Klein, el a refuzat să le facă un tort personalizat unui alt cuplu gay care primiseră o licenţă de căsătorie în Massachusetts şi vroiau să organizeze o sărbătoare, la întoarcerea lor în Denver. Jack le-a refuzat serviciul din cauza credinţei sale. Cuplul respectiv a prezentat imediat o plângere Uniunii Americane de Libertăţi Civile, invocând violări ale drepturilor publice. Judecătorul de Drept Administrativ din Colorado, Robert N. Spencer, a emis o sentinţă în contra firmei lui Jack şi favorabilă cuplului gay, concluzia lui fiind că Phillips a violat legea refuzând serviciul celor doi bărbaţi din cauza orientării lor sexuale.

„Suntem dispuşi să închidem firma decât să facem vreun compromis în privinţa credinţei noastre”, a declarat Jack Phillips, care aşteaptă acum rezolvarea recursului pe care el l-a făcut, la sentinţa judecătorului din Colorado.

Barronelle Stutzman, este proprietara unei florării în Arlene – Washington. Când a fost solicitată de doi bărbaţi să le facă aranjamentele florale pentru ceremonia nunţii lor, aceasta a refuzat „datorită relaţiei ei cu Isus Hristos” şi a credinţei ei cu privire la familie, „care este o uniune dintre un bărbat şi o femeie”. Perechea a prezentat o plângere la Procurorul General din Washington, Bob Ferguson, care a înaintat procesul la judecătorie, invocând violarea legii privind orientarea sexuală. Stutzman, în aşteptarea sentinţei, se confruntă cu o amendă de 2 000 de dolari. (The Daily Signal)

Următoarele două cazuri, sunt preluate dintr-un articol prezentat de Michael Brown în Charisma News şi intitulat „Secularismul declară război deschis credinţei religioase”.

La începutul lunii Mai, consilierii oraşului Nanaimo (British Columbia), din Canada, au votat pentru a interzice o conferinţă având tema lideratul creştin, programată să fie şi de podcast, şi care urma să se desfăşoare în Centrul de Conferinţe al oraşului. Care a fost motivul? Unul dintre sponsorii conferinţei era lanţul de restaurante din Statele Unite, Chick-fil-A, care în opinia consilierilor promovează diviziunea, homofobia şi ura, datorită punctului de vedere pro-familie (tradiţional), al companiei. Dar problema nu se opreşte aici. Consilierii oraşului au calificat evenimentul de odios, asemănător cu practicile grupului terorist nigerian Boko Haram şi că interzicerea acestui eveniment pe o proprietate publică, „nu era mai rău cu faptul de a vota în favoarea interzicerii unei reţele de delincvenţă organizată”, cu argumentul că viziunea creştină asupra familiei „trebuie să constituie un punct de vedere penal, în această zi şi epocă”. Pentru Fred Pattje, consilierul care a elaborat şi a prezentat moţiunea, viziunea creştină asupra familiei, nu îşi are locul într-un loc pe care el îl numea „oraşul progresist şi cu mintea deschisă”, cum este Nanaimo.

„Deci în viziunea acestor politicieni locali, compania Chick-fil-A, nu este diferită cu nimic acelor radicali islamişti care ard copiii mici de vii, sechestrează şi violează fete adolescente, ca să nu mai vorbim de ceva similar cu o reţea a delincvenţei organizate”, specifică Michael Brown.

În aceeaşi ordine de idei, un reporter de la un post de radio local, David Pakman, a declarat că el nu vede nici o diferenţă reală între ISIS (statul islamic recent creat) şi aceşti conservatori, extremişti de dreapta (în aceşti termeni sunt descrişi mulţi creştini evanghelici). …

Dar, vă vine să credeţi? Creştinii care cred Biblia, care afirmă sfinţenia vieţii şi a familiei, sunt calificaţi la fel cu aceşti monştri care decapitează oameni nevinovaţi cu sânge rece? Cine poate să accepte aşa ceva?

Dar dacă nu este suficient, aici aveţi un alt caz. În 14 Octombrie 2014, Fundaţia Peter Tatchell, liderul acesteia fiind activistul gay, cu acelaşi nume,  din Marea Britanie, a dat publicităţii Manifestul pentru Laicism – contra dreptei religioase. Tatchell a emis „o chemare pentru oamenii din toată lumea, pentru a fi alături de noi în a stabili un front internaţional contra dreptei religioase şi pentru secularism”.

Şi ce înseamnă exact pentru Tatchell, dreapta religioasă? Concret vorbind, „Statul islamic ISIS, regimul saudit, Hindutya în India, dreapta creştină în SUA şi Europa, Bodu Bala Sena în Sri Lanka, haredim (evreii ultra-ortodocşi) în Israel, AQMI şi Mujao în Mali, Boko haram în Nigeria, talibanii în Afganistan şi Pakistan, Republica Islamică Iran şi Frontul Islamic de Salvare din Algeria”.

Deci Tatchell aşează explicit pe creştinii conservatori din SUA şi Europa, alături de ISIS şi Boko Haram, printre alţii. Manifestul declară încă din prima linie: „lansarea acestui Manifest pentru Laicism, este o provocare la creşterea globală a dreptei religioase şi a valorilor ei ameninţătoare, care ameninţă femeile, grupurile LGBT, ateii, credinţele minoritare, apostaţii şi pe mulţi alţii”.

„Da dragul meu credincios, sunteţi catalogat ca o ameninţare şi războiul contra dumneavoastră deja este declarat”, conclude Michael Brown.

Un caz asemănător cu cele prezentate mai sus, de dată recentă, are în centru o universitate din Canada. Ştirea am văzut-o într-un buletin informativ al Alianţa Familiilor din România, care mi-a intrat zilele trecute pe e-mailul meu (nu ştiu de unde au adresa şi de ce mi l-au trimis şi mie). Vă prezint în continuare un fragment din acest buletin informativ:

„Astăzi va informăm despre una din cele mai serioase încălcări a libertăţii religioase a creştinilor despre care am scris vreodată. Săptămâna aceasta Canada a respins acreditarea Facultăţii de Drept a Universităţii Trinity din British Columbia pe unicul motiv că Universitatea se opune homosexualităţii. (Detalii aici) Vocabularul e prea sărac să descriem cât de şocantă este această ştire şi cât de alarmantă. Atenţionăm din nou creştinii din România că normalizarea homosexualităţii şi decretarea unui drept la nediscriminare pe bază de orientare sexuală are consecinţe radicale. Foarte mulţi creştini întreabă: cum mă afectează lucrurile acestea pe mine? Aici aveţi un exemplu concret. Universitatea Trinity este cea mai prestigioasă universitate creştină (evangelică) din Canada. Şi România are universităţi creştine: Emanuel la Oradea (evanghelică), Dimitrie Cantemir la Bucureşti (Ortodoxă), şi catolice. Nici una dintre ele nu acceptă homosexualitatea. Indiferenţa faţă de lucrurile care se petrec în alte ţări o vom plăti şi noi aici în România cu un preţ la fel de greu – în timp. Cităm din Dr. Martin Luther King, liderul mişcării pentru drepturi civile din Statele Unite: “Injustice anywhere is injustice everywhere”. Injustiţia şi nedreptatea împotriva creştinilor în Europa şi America de Nord va ajunge în timp şi în România noastră. E vremea să ne trezim din somn!”

 

Comentarii

In this article

Lasă un răspuns la Marian Anulează răspunsul

3 comments

  1. Marian Răspunde

    Nu sta in puterea omului de a judeca pe homosexuali etc Dimpotriva eu stiu ca Dzeu iubeste pe pacatos , uraste pacatul .EL este Cel care cunoste inimile oamenilor cine poate sti daca vreunii dintre nenumaratii pacatosi de pe pamint se va intoarce sau nu la Dzeu exact in felul in care a facut-o si tilharul de pe cruce ? Doar EL are dreptul acesta sta scris in Fapte 4 ; 12 . EL este Judecatorul tuturor nicidecum omul Dimpotriva cu asemenea actiuni de a-i discrimina pe ceilalti considerandu-se mai buni decat ei este un gand ce nu vine de la Domnul . EL a zis nu e treaba voastra ce va fi cu unul sau cu celalalt , treaba adevaratului crestin este cea de a avea ca obiectiv sfaturile lui Isus dupa cum sta scris si in Mica 6 ; 8 etc…

  2. Putem fi prieteni cu amoniţii? – 1 Cronici 19:1 – 19 | Beni Drădici Răspunde

    […] creştină, să nu se boteze. Recent Universităţii Trinity din British Columbia – Canada, i-a fost respinsă acreditarea Facultăţii de Drept, pentru motivul că universitatea se opune homosexualităţii. Aici nu mai […]